پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 , 39 : 13
متات نیوز

گرفتگی ناودان علت نم دادگی سقف بقعه همدم‌السلطنه

تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 , 32 : 13
تعداد بازدید : 679

متات‌نيوز- درست پشت میدان نقش جهان و پس از بازارچه حسن آباد مقبره‌ای در دل امامزاده احمد قرار گرفته است که کمتر اصفهانی از آن با خبر است، مقبره‌ای متعلق به خواهر امیرکبیر که می‌گویند همسر ضل‌السلطان هم بوده است، مقبره‌ای با آینه‌کاری‌های جذاب و گچ‌بری‌های بی نظیر که رنگ آبی و سبز را در دل سفیدی گچ همچون دوری در صدف نشانده است.

به گزارش ایسنا، بازندگی‌های ابتدایی هفته گذشته موجب شد تا این بقعه که از اتفاق از اثار ثبت ملی شده هم محسوب می‌شود دچار نم دادگی و حتی چکه از سقف شود اتفاقای که می‌گویند ناشی از گرفتگی ناودان بقعه است.

در این خصوص فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، معتقد است که این بقعه و بنای امامزاده احمد از بناهای ثبت شده هستند، اما متولی آنها اوقاف است و زیر نظر این اداره قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بر این باور است که نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از در جریان قرار گرفتن بلافاصله در محل حاضر شدند و علت نم و چکه آب را گرفتگی ناودان گزارش کرده‌اند.

الهیاری با اشاره به اینکه بررسی ایزوگام و ترمیم آن بالافاصله در دستور کار قرار گرفته است از برآورد خسارت اندک و مرمت جزئی محل به اداره اوقاف گفت.

او با توصیه به اداراتی که ساختمان میراثی دارند از آنها خواست تا نسبت به وضعیت ناودان‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا مشکلات اینچنینی به وجود نیاید.

منبع: ايسنا