جمعه 31 فروردين 1403 , 14 : 13
متات نیوز

سرگردانی سرستون نفیس ساسانی در محوطه کاخ چهلستون اصفهان

تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 , 44 : 13
تعداد بازدید : 738

متات‌نيوز- سرستون نفیس ساسانی با نقش خسرو پرویز در گوشه‌ای از محوطه کاخ چهلستون اصفهان بدون هیچ محافظت و پوششی رها شده است.

به گزارش اسکان نيوز، سپهر سلیمی، دوستدار و فعال میراث فرهنگی اصفهان از سرگردانی سرستون نفیس ساسانی که نقش خسروپرویز بر روی آن حکاکی شده، اظهار نگرانی کرده است.

به گفته این فعال حدود دو سال پیش به وضعیت  این سرستون اعتراض و البته برخی پیگیری‌ها انجام شد. مسئولان قول انتقال این سرستون و برخی آثار دیگر را به موزه دادند اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

بی‌توجهی مسئولان استانی و مدیران شهری اصفهان به میراث فرهنگی این شهر تاریخی تمامی ندارد، برخی آثار همچون سرستون نفیس ساسانی بر روی زمین و برخی آثار هماهنند مکشوفات خیابان چهارباغ عباسی در زیر زمین مورد بی‌توجهی مدیران قرار می‌گیرند.

این قطعه به واسطه داشتن نقوش گیاهی (اسلیمی) ارزش ویژه ای دارد، چراکه  پیشینه این نقوش حداقل به دوران ساسانیان بر می‌گردد و براساس نظر متخصصان امر  شباهت‌هایی با سرستون‌های پارک موزه طاق بستان دارد.

این اثر تاریخی میراثی در صورت قرارگیری در جایگاه مناسب می‌توانست روزانه هزاران بازدیدکننده داشته باشد و میلیون‌ها دلار ثروت تولید کند.

منبع: اسكان‌نيوز