جمعه 31 فروردين 1403 , 31 : 19
متات نیوز

احیای محله سیروس تهران همچنان چشم انتظار توجه مسئولان

تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 , 17 : 14
تعداد بازدید : 727

متات‌نيوز- هنرمندان برای بازسازی محله سیروس آماده شدند، اما به نظر می‌رسد سازمان ذیربط علاقه‌ای به احیای محله سیروس ندارد.

محله سیروس چشم به راه توجه بیشتر مسئولانمنوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح جزئیات اجرای طرح احیای محله سیروس تهران پرداخت و اظهار کرد: این طرح در مرحله کارشناسی مانده است و مدارک قطعات زمین‌ها از طرف شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی به کارشناس رسمی سپرده شده است و بعد از نظرخواهی از کارشناس رسمی می‌توان مراحل انتقال را انجام داد؛ ولی ما از این بابت که کار‌ها به کندی پیش می‌رود، بسیار نگرانیم.

وی افزود: از طرفی یک معضل بزرگ در بافت‌های قدیمی و تاریخی تهران داریم و از سمت دیگر یک سری داوطلب هنرمند فرهیخته را برای بازسازی محله سیروس تهران آماده کردیم، اما با تعلل مسئولان، بروکراسی اداری و ... مواجه هستیم و این نشان می‌دهد که سازمان ذیربط اصراری به احیای محله سیروس ندارد.

گفتنی است؛ طرح احیای محله سیروس در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. هدف از طرح این مبحث احیای بخشی از بافت قدیمی شهر تهران و تبدیل آن به مکانی برای زندگی راحت تر و بهتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان