پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 , 37 : 16
متات نیوز

واکنش به اظهارات اخیر درباره خانه سیمین و جلال

تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1393 , 00 : 15
تعداد بازدید : 1754
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همسر دخترخوانده سیمین دانشور اظهارات خواهرزاده جلال آل احمد را بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد مالک دارد و مگر کسی درباره خانه‌اش هیأت امنا تشکیل می‌دهد؟

علی خلاقی، همسر لیلی ریاحی (خواهرزاده و دخترخوانده سیمین دانشور)، به اظهارات محمدحسین دانایی (خواهرزاده جلال آل احمد) که با ابراز نگرانی از امکان تغییرات در خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور از سوی شهرداری، پیشنهاد داد که هیأت امنایی مرکب از نمایندگان تمام طرف‏‌های ذی‌نفع در قضیه برای به دست گرفتن زمام کار تشکیل شود، واکنش نشان داد و گفت: آقای محمدحسین دانایی حرف‌هایی زده‌اند که تمام آنها بی‌اساس است. ایشان هیچ اسمی از خانم لیلی ریاحی نبرده‌اند. آقای دانایی کلی‌گویی کرده و گفته هیأت امنایی از شهرداری تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، شورای شهر تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعضای خانواده و دوستان و دوستداران سیمین و جلال، و جراید و رسانه‌ها تشکیل شود و زمام کار را به دست بگیرد. مگر کسی درباره خانه‌ای که دارد هیأت امنا تشکیل می‌دهد؟

او اظهار کرد: اینجا مالک دارد. مشکل حقوقی دارد که هنوز قطعا حل نشده، اما احتمال دارد بعد از جلسه 16 شهریور حل شود. دادگاه تجدیدنظر 16 شهریورماه امسال ساعت 11 و 30 دقیقه صبح تشکیل جلسه می‌دهد که احتمال دارد رأی دادگاه بدوی را تأیید کند که در این صورت قطعی می‌شود که وصیت‌نامه سیمین دانشور صحیح است. در وصیت‌نامه سیمین دانشور سه شاخصه برای همسر من آمده است: وصی سیمین دانشور، وارث ثلث اموال سیمین دانشور و مسؤول انتشار کتاب‌هایش.

خلاقی سپس خطاب به دانایی اظهار کرد: شما هیچ کاره‌ای! مگر شما خانه‌ات را در اختیار هیأت امنا می‌گذاری؟ اینجا وصی دارد و به شما هم هیچ ارتباطی ندارد.

او افزود: من به ایشان می‌گویم که بعد از این اگر حکم صادر و وصیت سیمین دانشور محرز شود، شما حق پا گذاشتن در این خانه را نخواهی داشت. شما خود را خواهرزاده جلال آل احمد می‌دانی. جلال چهار برادرزاده هم دارد که همه در جریان‌اند. محمود، پسر دوم شمس آل احمد (برادر جلال)، با من صحبت کرد و گفت چرا این حرف‌ها زده می‌شود.

انتهاي پيام