پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 , 30 : 21
متات نیوز

نوسازي محله جلفا به عنوان يكي از محورهاي تاريخي، فرهنگي اصفهان

تاریخ انتشار : يكشنبه 22 آذر 1394 , 20 : 10
تعداد بازدید : 1651
به گزارش ايمنا، حسين جعفري با بيان اينكه شهرداري اصفهان در محورهاي تاريخي و فرهنگي شهر اصفهان به ويژه محله جلفا، اقدامات بسياري را براي ارتقاي حيات شهري انجام داده است، اظهاركرد : محله جلفا به عنوان يكي از محورهاي تاريخي و فرهنگي اصفهان نوسازي شده است.
وي هدف از اقدامات انجام شده در محله جلفا را بازگشت حيات شهري به اين محله عنوان كرد و ادامه داد: اقدامات موثري در زمينه مرمت گذرهاي تاريخي اين محله و ساماندهي ترافيكي آن انجام شده است.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان به احياي نهرها و مادي هاي موجود در اين محله اشاره كرد و گفت: بدنه سازي مادي هاي محله جلفا به طور كامل انجام شده است.
جعفري با اشاره به اينكه تلاش شده مشكلات موجود در اين محله برطرف شود، عنوان كرد: مرمت و نوسازي اين محله با استقبال شهروندان مواجه شده است.
وي با اشاره به اينكه در مسير نوسازي محله جلفا به ابنيه تاريخي برخورده ايم كه هر يك از اين بناها احيا شد، افزود : با ساماندهي ميدان جلفا زندگي شهري به اين محور تاريخي و فرهنگي بازگشته است.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه پروژه هاي متعددي در حوزه بازآفريني شهري در كشور انجام مي شود ، عنوان كرد : تنديس تجربه برتر در اولين جايزه ملي جستار كيفيت در تجربه هاي بازآفريني شهري به پروژه بهسازي محله جلفا اهدا شد .
منبع: سازمان نوسازي و بهسازي شهر اصفهان