پنجشنبه 30 فروردين 1403 , 12 : 08
متات نیوز

مرمت و نورپردازی بنای تاریخی کتابخانه پروین اعتصامی

تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1393 , 04 : 14
تعداد بازدید : 3201
مهر: مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت کتابخانه پروین اعتصامی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: در جلسه مشترکی که با حضور موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر، دانشکده مرمت دانشگاه تهران و معاون فنی و طرح های شهری سازمان برگزار شد، موضوع مرمت این بنای تاریخی که در شمال شرقی باغ نگارستان قرار گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.
جمال کامیاب با اشاره به اینکه در روز افتتاح موزه کمال الملک، رهبر رییس وقت دانشگاه تهران درخواست مرمت این بنا را از شهردار تهران داشت، ادامه داد: بنا به این درخواست، بنای کتابخانه پروین اعتصامی که متاسفانه در شرایط مناسبی به سر نمی برد، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، مرمت می شود.
او با بیان اینکه موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر و دانشکده مرمت دانشگاه تهران برای مرمت این بنا اعلام آمادگی کرده اند، افزود: متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب این بنا در حال حاضر امکان استفاده از این کتابخانه منتفی است که امیدواریم با مرمت بنا بتوان از آن بهره برداری لازم را کرد.
کامیاب با بیان اینکه علاوه بر مرمت بنا، پیش بینی در مورد نورپردازی جداره های کتابخانه شده است، گفت: اداره نور معاونت فنی وطرح های شهری به دنبال تهیه طرحی برای نورپردازی جداره های این بناست که پیش طرح این موضوع آماده شده و به زودی در کمیته نور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت بنای کتابخانه پروین اعتصامی جز اقداماتی است که طبق توافق منطقه 12 شهرداری تهران با سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.
او با اشاره به اینکه برای انجام بهتر این موضوع طبق مکاتبات صورت گرفت از رییس دانشگاه تهران خواسته ایم تا نماینده تام الاختیار خود معرفی کند، گفت: کتابخانه پروین اعتصامی به دلیل حضور شخصیت های فرهنگی و هنری مهم در باغ نگارستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.