يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 , 28 : 11
متات نیوز

مرحله اول مزایده 9 بنای تاریخی برگزار شد.

تاریخ انتشار : يكشنبه 6 دي 1394 , 16 : 13
تعداد بازدید : 1372
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی (صابتا)، مزایده  9 بنای تاریخی با حضور افراد حقیقی و حقوقی متقاضی در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و مجموعا برای حضور در این دور از مزایده واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی کشور، 16 سرمایه گذار ازسراسر کشور شرکت کردند .
در جریان مرحله اول برگزاری مزایده  یاد شده، پاکت های الف و ب بناهایی چون کاخ چای خوران استان مازندران، خانه خاک باز اراک، بنای کاروانسرای گز، خانه شیران و خانه بخردی اصفهان، خانه نجفی بوشهر، خانه پامار اهواز، خانه سوری کرمانشاه و کاروانسرای شاه عباسی دامغان باز شد  .
این مراسم با حضور محمدرضا پوینده مدیر عامل و رییس هیئت مدیره و غلامعلی دهقان عضو هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی و معاون فنی و اجرایی، معاون سرمایه گذاری این صندوق برگزار شد. همچنین در این مراسم مسئولان دیگری از جمله نماینده ذی حساب سازمان میراث فرهنگی و مسئول حراست صندوق احیا نیز حضور داشتند.
همچنین مدیر کل استان مرکزی و نمایندگان ادارات کل میراث فرهنگی استان های فارس، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر و اصفهان نیزدر این مراسم حضور داشتند .
این مزایده به صورت دو مرحله ای برگزار خواهد شد که بازگشایی پاکت های «الف و ب» مرحله اول این مزایده بوده است.
گفتنی است به جز مزایده اخیر از ابتدای سال 94 تا کنون، صندوق احیا مزایده 16 بنای تاریخی و فرهنگی دیگر را نیز با موفقیت به انجام رسانده و به بهره برداران واگذار کرده است .
منبع: صابتا