سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 , 14 : 03
متات نیوز

كاروانسراي دهنمك به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار شد

تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 , 40 : 09
تعداد بازدید : 1755
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: كاروانسراي تاريخي دهنمك واقع در شهرستان آرادان به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار شد.
  
به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «حسين خواجه‌بيدختي» گفت: در مراسمي با حضور معاونان صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی، شماري از مسئولان استان سمنان و شهرستان آرادان، كاروانسراي دهنمك به بخش خصوصي واگذار شد.

وي افزود: اين كاروانسرا با هدف مرمت، احیاء و بازگشایی به‌‌عنوان مجموعه اقامتی، خدماتی، پذیرایی و گردشگری به مدت 13 سال تحویل سرمایه‌گذار بخش خصوصی شد.
بيدختي گفت: کاروانسرای ده نمک جزء 32 بنای قابل واگذاری به بخش خصوصی بود که آگهی مزایده عمومی آن از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی در شهریور ماه سال‌جاری منتشر شد.
وي افزود: با استقرار دولت تدبیر و امید، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌طور جدی رویکرد واگذاری بناهای تاریخی تحت مالکیت دولت را اجرا كرد.
بيدختي گفت: اين بناهاي تاريخي با هدف حفاظت هر چه بهتر و ایجاد کاربری متناسب با بنا، در قالب قراردادهای بلند مدت به متقاضیان بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری، تحويل مي‌شود و تا کنون در استان سمنان دو بنای تاریخی شامل کاروانسرای ده نمک و کاروانسرای میاندشت به‌طور قطعی به سرمایه‌گذار واگذار شده است.
کاروانسرای تاریخی ده نمک واقع در شهرستان آرادان، روستای ده نمک محور تهران به سمنان واقع شده است.
اين كاروانسرا دارای 26 حجره، آب‌انبار و یخچال تاریخی است و جزء 999 کاروانسرای بین راهی است که به دستور شاه عباس صفوی در ایران احداث شده است.
منبع: ميراث آريا