جمعه 31 فروردين 1403 , 48 : 14
متات نیوز

سند بازآفريني پايدار شهري استان اصفهان به تصويب رسيد

تاریخ انتشار : يكشنبه 29 آذر 1394 , 51 : 13
تعداد بازدید : 1830
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در جلسه ي ستاد بازآفريني پايدار استان گفت: سند بازآفريني پايدار شهري استان اصفهان، سند جامع و كاملي است و راهبردها و راهكارهاي خوبي در اين سند پيشنهاد شده است.
استاندرا اصفهان با تصويب سند بازآفريني پايدار شهري استان اصفهان، گفت:‌ اين سند در افق ۱۰ ساله ي خود، مبناي تدوين ۲ برنامه ي ميان مدت ۵ ساله بازآفريني شهري همزمان با برنامه ي ششم و هفتم توسعه و پيشرفت تا افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ جمهوري اسلامي ايران قرار مي گيرد.
رسول زرگرپور اظهارداشت: از آنجاييكه اصفهان بعنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و سرمشق مكتب اصفهان در شهرسازي و معماري بوده و ساير شهرهاي استان مانند كاشان، خميني شهر، نجف آباد، نائين، اردستان و شهرضا و ... داراي بيشترين محدوده هاي تاريخي و ظرفيت هاي فرهنگي هستند، سند بازآفريني شهري استان اصفهان با چارچوب مفهومي مشخص تنظيم شده و هدف از آن ايجاد هماهنگي و همكاري حاكميت(دولتي و عمومي) و با جلب مشاركت مردم و بخش خصوصي به منظور رفع و دفع ناكارآمدي شهري با رويكرد اقتصاد درونزا است.
زرگرپور در ادامه به ديگر اهداف اين سند اشاره كرد و گفت: جلوگيري از گسترش محدوده ها و محله هاي حاشيه اي، هدايت فرايند شهرگرايي، ارتقاي تعهد شهروندي ضمن مشاركت نهادهاي دولتي، عمومي و مردمي در راستاي اقدامات بازآفريني شهري، همكاري و هماهنگي نهادهاي دولتي، عمومي و مردمي به منظور ارتقاي وضعيت اجتماعي و اقتصادي ساكنين با ايجاد فرصت ها اشتغال و ارتقاي كيفيت زندگي و حمايت از معيشت پايدار و شيوه زندگي اسلامي ايراني است.
وي به بيان راهبردهاي معرفي شده در اين سند پرداخت و گفت: تقويت سياست يكپارچه شبكه حمل و نقل درون و برون شهري و تامين شبكه ارتباطي ميان مراكز فعاليت و سكونت در محدوده هاي هدف و شهر و حومه، رفع موانع حقوقي و ثبتي اراضي و املاك واقع در محدوده هاي هدف، اتخاذ تمهيدات مناسب در فرايند تهيه و اجراي برنامه هاي احيا، بهسازي و نوسازي از راهبردهاي در نظر گرفته شده در اين سند مي باشد.
استاندار اصفهان ادامه داد: تسهيل سرمايه گذاري و ايجاد نظام انگيزشي مناسب، توانمند سازي و ارتقاي توانايي هاي اقتصادي، اجتماعي ساكنين، شناسايي، حفظ، تقويت و بهره گيري از ظرفيت ها و قابليت هاي كالبدي، اجتماعي و اقتصادي و احيا بهسازي و نوسازي بافت ها و محدوده هاي هدف از ديگر راهبردهاي در نظر گرفته شده در اين سند مي باشد. 
منبع: سازمان نوسازي و بهسازي اصفهان