سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 , 34 : 01
متات نیوز

برای اصفهان کوتاه آمدن در هیچ مساله‌ای را نمی‌پذیرم

تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 , 42 : 14
تعداد بازدید : 181

متات‌نيوز- کیفیت طراحی و اجرا کار در پروژه چهارباغ آن‌چنان‌که مورد توقع بود، اتفاق نیفتاده است. همه این موارد سبب شد تا پروژه با دقت بیشتری از سوی کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان پیگیری شود.

اسکان نيوز-  سمیه قنبری: رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان در گفت‌وگو با اسکان نيوز بابیان این‌که چهارباغ هویت اصفهان است و کیفیت کار در پروژه چهارباغ تاثیر بسیار زیادی در کیفیت فضا شهر اصفهان دارد، گفت: به دلیل حساسیت از ابتدا فعالیت شورای پنجم پروژه چهارباغ در دستور کار قرار گرفت.  زمانی که شورای پنجم ورود پیدا کرد پروژه در حال اجرا بود و به دلیل مسائل مالی و برخی موضوعات دیگر درگیر مشکلاتی بود. مشکلاتی که سبب شد، پروژه متوقف شود تا برخی از اصلاحات قابل انجام، صورت بگیرد.

طغیانی بابیان این‌که عجله برای اتمام کف‌سازی چهارباغ قبل از برگزاری جشنواره کودک بهانه منطقی برای اشکالات موجود در  پروژه نیست، ادامه داد: کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان برای پیگیری مشکلات مطرح‌شده در پروژه کف‌سازی چهارباغ عباسی پیشنهاد داد تا چند متخصص به‌صورت دائم و موقت با استقرار در چهارباغ فرایند کار را بررسی کنند.

طغیانی با تاکید بر ضعف طراحی و اجرا در پروژه چهارباغ عباسی، گفت: این سئوال مطرح است که چرا سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در مورد خیابانی مانند چهارباغ این‌چنین بی‌دقت عمل کرده است. سئوالی که شخصا هنوز جوابی برای آن دریافت نکرده‌ام.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان ادامه  داد: این سئوال مطرح است که چرا کیفیت اجرا کار آن‌طور که باید نیست و کیفیت مواد و مصالح مورداستفاده حداقل ازنظر من چندان مناسب نیست. هرچند اگر این سئوال از سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری پرسیده شود با اعداد و ارقامی که ارائه می‌کنند، معتقدند بهترین مصالح استفاده‌شده است اما زمانی که در محل حضور پیدا می‌کنید خلاف این گفته را شاهد هستیم.

طغیانی بابیان این‌که در مورد اصفهان کوتاه آمدن در هیچ مساله‌ای را نمی‌پذیرم، گفت: این مساله می‌تواند «چهارباغ»،«ایستگاه‌های مترو» یا «بدنه سازی چهارباغ» یا حتی اجرا سنگ‌فرش در یک خیابان شهر باشد چراکه این اجزا در کنار هم کالبد شهر اصفهان را می‌سازند و باید در اجرای همه فعالیت‌ها دقت داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر اصفهان با تاکید بر حضور 5 تا 6 نفر متخصص به‌صورت ناظر مقیم و موقت در پروژه چهارباغ با تائید قدرت‌ا... نوروزی، شهردار اصفهان گفت: مقرر شد تا این گروه به‌صورت هفتگی یک گزارش مکتوب از فعالیت‌های انجام‌شده به کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورا ارائه دهند.

همچنین بنده نیز به‌صورت هفتگی از روند اجرا کار در چهارباغ بازدید داشته باشم و از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرم. طغیانی ادامه داد: شخصا نقدهای زیادی به پروژه چهارباغ دارم؛ هرچند معتقدم هیچ پروژه‌ای بدون اشکال نیست؛ اما با نظارت درست و ارائه راهکار می‌توان تعداد خطاها را کاهش داد. به‌طور مثال اگر بیمار بدحالی وجود داشته  باشد و شما برای درمان آن از بهترین امکانات و متخصص استفاده کنید؛ حتی در صورت فوت بیمار کسی از شما گلایه نخواهد داشت چراکه شما از همه امکانات موجود استفاده کردید اما اگر شما بیمار را به دست آدم بدون تخصص بسپارید همه شمارا موردنقد قرار می‌دهند.

طغیانی گفت: معتقدم در پروژه چهارباغ از همه داشته‌هایمان استفاده نکردیم؛ اما تا همین حد هم که  سازمان نوسازی و بهسازی برای اصلاح برخی بخش‌ها قول همکاری داده، قابل‌تقدیر است. بسیاری از بخش‌ها قابل اصلاح است اما تلاش می‌کنیم تا دوباره‌کاری نشود، چون بیت‌المال است اما بخش‌های مانند مناسب‌سازی برای معلولان جز مواردی است که باید حتما اصلاح شود و نمی‌توان از آن گذشت. برخی موضوعات ساختاری در خیابان چهارباغ عباسی که روی کیفیت فضا، ایمنی و رفاه شهروندان تاثیرگذار است را پیگیر هستیم تا اصلاح شود.

طغیانی درباره ارائه گزارش تیمی که از سوی کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورا از مردادماه پیرو توافق با شهرداری برای بررسی روند فعالیت‌های انجام‌شده در پروژه چهارباغ مستقرشده‌اند، گفت: در روزهای آینده گزارش فعالیت‌های انجام‌شده از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: اسكان‌نيوز