يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 , 04 : 18
متات نیوز

بافت تاریخی یزد در حال تخریب است

تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 , 07 : 19
تعداد بازدید : 1784
باشگاه خبرنگاران جوان: استان یزد با داشتن بافت تاریخی حدودا 2 هزار هکتار در کشور اکنون با توجیه صاحبان برخی از فضاهای این بافت و همچنین رفع نیاز شهروندان روزانه در حال تخریب و نابودی است.

مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص دلایل تخریب بافت تاریخی این شهر  گفت: استان یزد با داشتن حدودا 2 هزار هکتار بافت تاریخی که 1520 هکتار آن به ثبت ملی رسیده است. 

شرافت ادامه داد: استان تاریخی یزد تاکنون شاهد تخریب بافت تاریخی خود بوده است که با تلاش‌های انجام شده دیگر شاهد این تخریب‌ها که هر از چند گاهی با بلدوزر و بیل‌های مکانیکی نخواهیم بود. 

مدیر کل میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: در این بافت تاریخی مکان‌هایی نظیر قلعه،‌انبار، مسجد، خانه‌های تاریخی و ...ذ وجود دارد که در قسمت‌هایی از بافت شاهد تخریب بوده ایم. 

وی افزود: برخی از فضاهای موجود در بافت شخصی بوده که در این زمینه از سوی شخص و با پرداخت جریمه آن را تخریب کردند و به جای احیا و مرمت به کاربری جدیدی پرداختند. 

شرافت بیان کرد: توجیه این افراد صرفا جذب گردشگری و رونق بخشیدن اقتصاد استان بوده که تاکنون شاهد آن بوده ایم. 

مدیر کل میراث یزد عنوان کرد: از طرفی نیاز امروزی شهروندان نیز مهم است و باید به آن احترام گذاشت زیرا در این استان ساخت و ساز به دلیل گرم و خشک بودن آب و هوا به صورت متراکم و به هم پیوسته بوده و نیاز جامعه با چنین شرایطی نیز نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام