پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 , 19 : 03
متات نیوز

بازدید نوروزی از کاروانسرای لات بعد از افتتاح آن، امیدوارکننده بود

تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردين 1395 , 55 : 13
تعداد بازدید : 2841

متات‌نيوز- بهره بردار کاروانسرای لات استان گیلان گفت: ما در همین چند روز ابتدای بهره برداری متوجه شدیم که بسیاری از گردشگران و بازدید کنندگان با دیدن مجموعه تاریخی لات ترغیب می شوند تا دفعات بیشتری را به این مکان بیایند و از آن بازدید کنند.

حسین علی سامانی پارسا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء (صابتا) با اشاره به آغاز بهره برداری از مجموعه تاریخی لات استان گیلان در چهارمین روز فروردین ماه سال جاری گفت: با توجه به اینکه ما در ابتدای راه میزبانی از گردشگران در کاروانسرای تاریخی لات قرار داریم و همینطور فاصله 25 کیلومتری این مجموعه از شهر و همینطور عدم معرفی عمومی آن، انتظار استقبال گسترده از طرف گردشگران را نداشتیم. اما چیزی که برای ما در فاصله چهارمین فروردین ماه به بعد جالب و امیدوارکنننده بود، اقبال عمومی بازدید کنندگان برای مراجعه مجدد به این مجموعه در مقاطع دیگر سال بود که به ما نشان داد پتانسیل جذب این مجموعه بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: گردشگران بعد از افتتاح این مجموعه در حالی از آن بازدید می کردند که از یک سو هیچگونه تبلیغاتی برای آن صورت نگرفته بود و از سوی دیگر کاروانسرای لات تا قبل از واگذاری و مرمت به عنوان یک عمارت در حال تخریب و متروکه در فاصله 25 کیلومتری شهر رشت، تقریبا هیچ نظری را به خود جلب نمی کرد. بنابراین بازدیدهای روزهای ابتدایی برای ما بسیار دلگرم کننده بودند.

سامانی پارسا با اشاره به رضایت بالای بازدید کنندگان این مجموعه در نوروز 95 تاکید کرد: هم اکنون نیاز اصلی کاروانسرای لات همانند بسیاری از مجموعه های تاریخی و گردشگری کشور معرفی بیشتر آنها به عموم جامعه و تبلیغ ظرفیت آنها است. کاروانسرای لات با یک سرمایه گذاری 2 و نیم میلیاردی مرمت و احیاء شده است ولی اگر در کنار این سرمایه گذاری بر روی بحث تبلیغات و معرفی آن فعالیتی صورت نگیرد، قطعا کار ما نیمه تمام خواهد ماند.

وی افزود: عموم مجموعه های تاریخی کشور که هم اکنون در مرحله مرمت و احیاء و بهره برداری قرار گرفته اند مجموعه ها و ابنیه بدون استفاده ای بوده اند که خیلی از مردم آنها را مخروبه می دانستند و تصور چندانی از استفاده این بناها در قالب مکان های گردشگری نداشته اند. برای ایجاد این تصور نیاز است تا ما در گام های ابتدایی تبلیغاتی گسترده و فراگیر را برنامه ریزی کنیم.

بهره بردار کاروانسرای لات استان گیلان گفت: ما در همین چند روز ابتدای بهره برداری متوجه شدیم که بسیاری از گردشگران و بازدید کنندگان با دیدن مجموعه تاریخی لات ترغیب می شوند تا دفعات بیشتری را به این مکان بیایند و از آن بازدید کنند و این نشان دهنده ظرفیتی است که نبید به همین سطح محدود شود.

منبع: صابتا