جمعه 28 ارديبهشت 1403 , 12 : 03
متات نیوز

استاندار اصفهان: خانه هاي ارزشمند تاريخي براي نگهداري، مرمت و بهره برداري به بخش خصوصي واگذار خواهد ش

تاریخ انتشار : يكشنبه 22 آذر 1394 , 37 : 11
تعداد بازدید : 1566
دكتر رسول زرگرپور گفت: با توجه به ماده ي ۹۱ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، خانه هاي ارزشمند تاريخي بايد براي بهره برداري و نگهداري به بخش خصوصي واگذار شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، دكتر رسول زرگرپور در جلسه ي كارگروه گردشگري استان گفت: بخش خصوصي مي تواند موفق تر از ساير بخش ها در زمينه ي گردشگري عمل كند.
رسول زرگرپور به واگذاري مناطق نمونه گردشگري به سرمايه گذار بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت: هدف اجراي اين برنامه بهره برداري از اين مناطق با اولويت بخشي خصوصي است.
زرگرپور  بر ضرورت اطلاع رساني مناسب در جهت نگهداري، مرمت و بازسازي خانه هاي تاريخي از طريق ترغيب و تشويق بخش خصوصي و همچنين دستگاه هاي دولتي تاكيد كرد و گفت: با توجه به ماده ي ۹۱ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، خانه هاي ارزشمند تاريخي مي تواند براي بهره برداري و نگهداري به دستگاههاي دولتي نيز واگذار شود.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در استان اصفهان ۳ هزار خانه ي تاريخي وجود دارد، اظهارداشت: ۲۰۹ خانه در شهر اصفهان به ثبت رسيده است و طبق قانون ، دولت به دستگاه هاي اجرايي اجازده داده كه با شرايط خاص نسبت به خريد اين خانه ها اقدام و با نظارت ميراث فرهنگي نسبت به كاربري مخصوص اقدام كنند.
مدير ارشد استان با تاكيد بر حفظ اين خانه ها، گفت: براي حفظ و نگهداري خانه هاي تاريخي و ارزشمند بايد كاربري براي آن ها تعيين و سرمايه گذاران ترغيب شوند تا نسبت به تملك و بازسازي و مرمت آن ها اقدام كنند.
استاندار اصفهان به بازديد خود از مسجد جامع عتيق اصفهان اشاره كرد و بر نگهداري و مرمت و بازسازي و بازديددانش آموزان ودانشجويان از اين گنجينه هاي عظيم تاكيد كرد و گفت: بايد در جهت بازسازي جلوخان مسجد عتيق و تعمير و بازسازي ساير بخشهاي مورد نياز گردشگران اقدام شود.
شايان ذكر است در اين جلسه،در خصوص تعدادي از مناطق نمونه گردشگري و تعيين سرمايه گذار جهت احياي اين مناطق تصميم گيري به عمل آمد.
منبع: سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان