پنجشنبه 30 فروردين 1403 , 34 : 20
متات نیوز

پوشش فضای باز بناهای تاریخی یزد طراحی می‌شود

تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 , 11 : 19
تعداد بازدید : 1
خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد از تخصیص 200 میلیون ریال اعتبار برای طراحی پوشش موقت به منظور پوشیدن فضاهای باز بناهای تاریخی یزد خبر داد.

محسن ذاکری‎نیا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد توضیح داد: بافت تاریخی شهر یزد یکی از منسجم‌ترین بافت‏های تاریخی به لحاظ کالبدی است و این بافت متراکم و منسجم دارای کاربری مذهبی، مسکونی، آموزشی، تجاری، گردشگری، بهداشتی و خدمات عمومی است.

وی اضافه کرد: امروزه به دلایل مختلف، درخواست‏‌های متعددی از سوی ساکنین بافت و بهره‎برداران اماکن تاریخی برای استفاده بیشتر از فضاهای موجود مطرح می‎شود که یکی از مصادیق آن پوشش حیاط خانه‎های سنتی، حسینیه‎ها و مساجد است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان بیان کرد: تهیه الگوی مشخص برای پوشش فضاهای باز اماکن تاریخی از لحاظ جنس، طرح، اندازه و نحوه اجرای آن از مواردی است که در مرحله اول باید پژوهش جامعی در مورد آن انجام شود.

ذاکری‏نیا اظهار کرد: بر همین اساس با تخصیص 200 میلیون ریال، قراردادی با عنوان "پژوهشی در احصاء الگوهای پوشش موقت متناسب با فضاهای باز بناهای تاریخی یزد و طراحی یکی از الگوها برای مطالعه موردی" بین اداره کل میراث فرهنگی استان با یکی از مشاورین ذی‎صلاح منعقد شده است. امیدواریم در پایان به نتایج اجرایی قابل توجهی در این مورد دست یابیم.

انتهای پیام