چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 , 59 : 03
متات نیوز

موزه علی‌اکبر صنعتی احیا می‌شود

تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1393 , 37 : 11
تعداد بازدید : 1
خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا): مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از پایان عملیات احیای عمارت ارباب هرمز تا ماه آینده خبر داد و گفت: توافقات نهایی با جمعیت هلال احمر برای احیای خانه موزه علی اکبر صنعتی نیز انجام شده و هم اکنون داربست های بنا نصب شده است.

جمال کامیاب با بیان این مطالب در خصوص عمارت ارباب هرمز اظهار کرد: هم اکنون تنها مراحل کف سازی و پارکت سازی عمارت باقی مانده که ما امیدواریم ظرف یک ماه آینده این اقدامات انجام شده و عمارت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: این عمارت متعلق به بختیاری ها بوده و بنایی با معماری نظامی است که ستونها و بناهای باز آن گویای این مطلب است.

کامیاب تصریح کرد: مرمت این عمارت از سال 89 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و استحکام آن در سال 91 انجام شد. امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات احیای این عمارت تاریخی به طور کامل به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است و امسال طبق پیش‌بینی ما مرمت کتابخانه پروین اعتصامی در باغ موزه نگارستان نیز انجام می‌شود.

کامیاب در خصوص خانه موزه علی‌اکبر صنعتی نیز گفت: این موزه گنجینه‌ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی استاد علی‌اکبر صنعتی است و سازمان زیباسازی با جدیت سعی در احیای این مکان دارد.

وی اضافه کرد: توافقات نهایی را با مسوولان جمعیت هلال احمر انجام دادیم و هم اکنون داربست های آن نصب شده است.

کامیاب در ادامه گفت: مقرر شده است که سازمان زیباسازی با همکاری جمعیت هلال احمر ، اداره میراث فرهنگی و شهرداری منطقه 12 ، ساماندهی، بازسازی و احیاء این موزه را انجام دهد.
انتهاي پيام/.