جمعه 31 فروردين 1403 , 30 : 22
متات نیوز

سینما ایران اصفهان به طور کامل تخریب شد

تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 , 12 : 15
تعداد بازدید : 1

متات‌نيوز- سینما ایران به طور کامل تخریب شد در حالی که هنوز بر سر مالکیت حقیقی آن جدال وجود دارد و صاحب‌ آن نیز در واکنش به تخریب‌های جزئی گذشته گفته بود این تخریب‌ها تنها محدود به سردر و با مجوز شهرداری رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، چندی پیش خبر تخریب بخش‌هایی از سینما ایران نگرانی‌های فعالان فرهنگی اصفهان را بر انگیخت و با موجی که در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ایجاد شد واکنش مالک سینما، شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان و دیگر مدیران ذی‌ربط را در پی داشت.

"  سینما ایران باید به حوزه هنری واگذار و کاربری فرهنگی خود را حفظ کند اما متاسفانه این سینما به نهاد دیگری واگذار شده و در حال حاضر کسی که خود را نماینده بانک دی معرفی می‌کند در حال تخریب سینما ایران است" این نخستین اظهار نظر سید مصطفی حسینی- مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان، است. حسینی همچنین از مکاتبات اداری با صاحبان سینما گفته و عنوان کرده بود با توجه به کمبود فضای فرهنگی در شهر اصفهان باید در جهت حفظ این سینما همه تلاش خود را به کار ببندیم.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان نیز خیلی زود به موضوع ورود پیدا کرده و مهدی مقدری- سخنگوی شورا در واکنشی که به این تخریب در شبکه‌های اجتماعی خود داشت این تخریب را "جدی" توصیف کرد و از تلاش شورای شهر برای ممانعت از این تخریب سخن گفت.

شهردار اصفهان نیز دستور توقف تخریب‌ها را داد و به فعالان فرهنگی قول داد به صورت ویژه این مساله را پیگیری کند. این ها در حالی است که اسنادی از این تخریب در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نشان می‌داد شهرداری اصفهان مجوز تخریب این سینما را صادر کرده است. در متن مجوز تخریب از سردر این سینما صحبت شده است که به خاطر گود برداری‌های ایستگاه مترو که در جوار این سینما قرار دارد ممکن است خطر آفرین باشد.

"  سینما ایران، سینما می‌ماند" این واکنش غلامرضا جهانگیری- صاحب این سینما است که تاکید می‌کند می‌خواهیم سینمایی مدرن بسازیم.

حالا سینما ایران با وجود همه جنجال‌های بی پاسخی که در خود دارد به تلی از خاک تبدیل شده است و اصفهان شاهد یک تخریب نا به هنگام دیگر است. بر اساس اطلاعات رسیده به خبرگزاری ایسنا کاربری این پلاک قرار نیست سینما بماند و با وجود اینکه شاید در طرح‌ها سالن کوچکی وجود داشته باشد اما کاربری‌های تجاری در طرح‌های این سینما غالب است.

متاسفانه شهروندان و رسانه‌های اصفهان به اخبار تخریب در حالی عادت کرده‌اند که شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و حتی استاندار اصفهان در راستای تقویت فضای گردشگری و فرهنگی اصفهان به خصوص در چهارباغ عباسی تلاش می‌کنند.

منبع: ايسنا