سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 , 13 : 01
متات نیوز

بازدید از آثار تاریخی اصفهان افزایش یافت

تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 , 15 : 15
تعداد بازدید : 1

متات‌نيوز- مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افزایش 12 درصدی آمار بازدیدکنندگان مکان های تاریخی این استان نوروز 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

شهرام امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از 27 اسفند پارسال تا پایان یازدهم فروردین امسال چهار میلیون و 800 هزار بازدید از آثار و اماکن تاریخی استان اصفهان انجام شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود 2 میلیون و 200 هزار گردشگر دستکم به مدت یک شب در این استان اقامت داشته اند.

وی بیشترین بازدیدها را از باغ فین کاشان و میدان امام اصفهان، اعلام کرد و گفت: فقط در روز دهم فروردین حدود 31 هزار بلیت ورودی در باغ فین کاشان فروخته شد.

امیری درباره برخی آمار و مطالب منتشر شده درباره آمار گردشگری در استان های مختلف، گفت: به سبب واقع شدن اصفهان در مرکز کشور، بسیاری از گردشگران در مسیر خود به این استان سفر می کنند اما ممکن است شب در آن اقامت نداشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: به همین علت آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی بیشتر از آمار اقامت شبانه است.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

منبع: ايرنا