چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 , 10 : 01
متات نیوز

اعتبارات مرمت بناهای تاریخی بروجرد 35 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 , 16 : 19
تعداد بازدید : 1
خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اعتبارات میراث فرهنگی در بخش مرمت در موافقتنامه ها نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

حجت اله یارمحمدی در رابطه با وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی به اداره میراث فرهنگی بروجرد افزود: در حال حاضر مهمترین اعتبارات اداره میراث فرهنگی در دو بخش پژوهش و مرمت تخصیص پیدا می کند.

وی ادامه داد: امسال اعتبار تخصیص یافته به بخش مرمتی بسیار کم بوده و جوابگوی مرمت آثار تاریخی بروجرد نیست.

یارمحمدی افزود: همین اعتبارات اندک نیز در موافقتنامه ها نسبت به سال گذشته 35 تا 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات مصوب داشتیم اما تخصیص بودجه نداشتیم، تصریح کرد: در این زمینه مطلب مهم، تخصیص بودجه است به طوریکه در سال 91 و 92 تخصیص بودجه استانی میراث فرهنگی رقم ناچیزی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار داشت: اگر اعتبارات کافی به میراث فرهنگی تخصیص پیدا کند به طور قطع اقدامات خوبی در رفع مشکلات و مرمتهای اضطراری بناهای تاریخی بروجرد انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر اعتبار مرمت آثار تاریخی بروجرد از محل بودجه اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی تامین می شود که مربوط به اعتبارات سال گذشته است.

یارمحمدی با بیان اینکه در سال جاری هنوز اعتباری به میراث فرهنگی بروجرد ابلاغ نشده است، افزود: تا کنون اقدامات خوبی در راستای مرمت آثار تاریخی بروجرد انجام شده و توانسته ایم پیشرفت رضایت بخشی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام