پنجشنبه 9 فروردين 1403 , 38 : 14
متات نیوز

واكنش سازمان ميراث فرهنگى به تعطيلى تخت جمشيد و توس در زمان تحويل سال

تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 , 49 : 14
تعداد بازدید : 680

متات‌نيوز- مباحثی در ارتباط با تعطیلی برخی اماکن تاریخی در زمان تحویل سال، تبریز 2018 و احداث کارخانه چوب در حریم هفت تپه در نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونان وی مطرح شد.

اسکان نيوز: على‌اصغر مونسان در نشست خبرى خود در پاسخ به سئوال خبرنگاران در  ارتباط با اخبار مبنى بر تعطيل بودن تخت جمشيد و آرامگاه فردوسى در زمان تحويل سال گفت:  در تخت جمشيد با توجه به فيلم‌هايى كه از آن‌جا ديدم برنامه خوبى برگزار شد اما برخى ايرادات جزئى و بدسليقگى‌هايى وجود داشت. انتقادات را به استاندار منتقل كردم و اميدواريم هماهنگى بيشترى از اين پس ميان نهادهاى انتظامى و امنيتى و دستگاه‌هاى خدمات رسان و سازمان ميراث فرهنگى وجود داشته باشد.

محمدحسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگى كشور نيز گفت: با توجه به اين‌كه تحويل سال در شب شهادت واقع شده بود شوراى تأمين برخى ملاحظات را رعايت كرد اما ما عنوان كرديم كه برخى مسائل همانند گستردن سفره هفت سين مشكلى ايجاد نمى‌كند و آنها پذيرفتند كه سال‌هاى ديگر چنين مشكلى نباشد

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به سئوالی در ارتباط با وضعیت ورود گردشگران خارجی به تبریز با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ و تفکیک آمار گردشگران داخلی ورودی به این شهر بر اساس اینکه چند درصد از آن‌ها مقصد خود را تبریز قرار داده‌بودند و چند درصد برای سفر به وان از این شهر عبور کردند؟ اظهار کرد: هم اکنون در حال اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های مربوط به رویداد تبریز ۲۰۱۸ هستیم و  به نظر می‌آید نگاه‌ها به آذربایجان شرقی جلب شده است، اما اینکه چه تعداد گردشگر خارجی به تبریز وارد شدند باید صبر کنیم سال ۲۰۱۸ تمام شود و سپس آمارها را در این زمینه اعلام کنیم و ببینیم اثرات تبریز ۲۰۱۸ برای این شهر چه میزان بوده‌ است.

باید تلاش کنیم که حداکثر بهره‌برداری را از این رویداد ببریم.  برنامه‌های سال ۲۰۱۸  به ویژه پنجم اردیبهشت ماه که رئیس جمهور به تبریز می‌رود فرصت خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور نیز در مورد سئوال دیگری در ارتباط با اخبار مربوط به اعطای مجوز برای ساخت کارخانه چوب در حریم هفت تپه گفت: این مساله را به طور دقیق پیگیری و سپس نتایج ان را اعلام می‌کنم.

منبع: اسكان‌نيوز