جمعه 10 فروردين 1403 , 03 : 06
متات نیوز

مهلت ۲۰ روزه شهرداری منطقه ۷ درباره واگذاری خانه استاد لرزاده

تاریخ انتشار : يكشنبه 14 مرداد 1397 , 43 : 15
تعداد بازدید : 632

متات‌نيوز- رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران از باقی ماندن ۲۰ روز از مهلت شهرداری منطقه ۷ برای تحویل خانه استاد لرزاده و تبدیل آن به خانه معمار خبر داد.

علی اعطا، رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران  درمورد آخرین وضعیت خانه "استاد لرزاده" که براساس مصوبه شورای شهر تهران می‌بایست به خانه معمار تبدیل می‌شد اما حالا سرا محله است، گفت: خانه معمار، خانه استاد لرزاده است که در لیست سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک اثر واجدشرایط ثبت شده است.

وی با بیان این‌که براساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد که خانه استاد لرزاده به خانه معمار تبدیل شود، گفت: با این حال متاسفانه شهرداری منطقه ۷ بدون توجه به مصوبه شورا این بنا را به سرا محله تبدیل کرده است در حالی که این بنا قرار بود محلی برای معماران شود.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های سرا محله در خانه معمار هیچ ربطی به مصوبه شورای شهر ندارد و متاسفانه شاهد آسیب رساندن به این بنای ثبت شده میراثی هستیم،‌ گفت: این خانه جز آثار ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی است و دستورالعمل‌های خاص نگهداری متناسب با کاربری بنا را دارد.پ

رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران با بیان این‌که پیگیری‌های مکرری از شهرداری منطقه ۷ درخصوص اجرای مصوبه شورای شهر چهارم انجام شده و حتی کمیته معماری و طرح‌های شهری جلسه‌ای را در این بنا ترتیب داد تا در این رابطه بررسی‌های لازم انجام شود، گفت: با این حال با وجود پیگیری‌های انجام شده و دو مرتبه تذکر در صحن علنی شورای شهر باز هم می‌بینیم که هیچ اتفاقی در بازپس‌دهی این خانه انجام نشده است.

وی با بیان این‌که در آخرین رایزنی‌ها به شهرداری منطقه ۷ تا ۳۱ مرداد فرصت داده شد تا نسبت به تخلیه سرا محله اقدام شود،‌ گفت: بنا مجاور خانه معمار که فعلا در حال ساخت است قرار بود تبدیل به سرا محله شود و حتی بخشی از فعالیت‌های معماران نیز در این سرای محله انجام گیرد اما حالا شاهدیم این بنا عظیم که در ۸ طبقه در حال ساخت است به عنوان مرکز بهداشتی – درمانی نام گرفته و این مغایر مصوبه شورای شهر است.

وی با بیان این‌که طبق صورت جلسه مقرر شد که در اول شهریورماه خانه استاد لرزاده که حالا تبدیل به سرا محله شده، تخلیه و به عنوان خانه معمار فعالیت کند،‌ گفت: اگر تا اول شهریور این مهم محقق نشود به معنای تداوم تخلف از سوی منطقه ۷ است و این در حالی است که تبدیل این خانه به سرا محله دقیقا بعد از مصوبه شورای شهر در مورد تبدیل این خانه به خانه هنرمندان بوده و چرایی انجام این تخلف آن هم بعد از مصوبه شورای شهر جای سوال است.

اعطا در پایان اظهار کرد که براساس آخرین هماهنگی‌های انجام شده، شهرداری منطقه 7 اعلام کرده که آماده واگذاری این ملک به عنوان خانه معمار هستند.

منبع: اسكان‌نيوز