پنجشنبه 9 فروردين 1403 , 06 : 17
متات نیوز

ساخت هتل در فاصله ۱۰۰ متری سی و سه پل تخلف است

تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 , 45 : 14
تعداد بازدید : 639

متات‌نيوز- مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان بابیان این‌که به بهانه توسعه گردشگری اجازه رفتارهای خلاف قوانین و ضوابط مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و طرح جامع اصفهان در حریم پل تاریخی سی‌وسه‌پل را نمی‌دهیم، گفت: هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد به این دلیل که در اصفهان کمبود هتل داریم، برخلاف ضوابط موجود در کمیسیون‌های مربوطه مصوبه‌ای خلاف قانون تصویب و ابلاغ کنیم.

چمدان : حجت‌اله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر این‌که نیاز استان اصفهان به هتل به این معنا نیست که هرکجا و به هر قیمتی برای جبران کمبود مجوز صادر کنیم، اظهار کرد: به‌طورقطع اداره راه و شهرسازی استان طبق ضوابط طرح‌های جامع و تفضیلی اصفهان به دنبال تسهیل امر هتل‌سازی در شهر تاریخی اصفهان است. غلامی با اشاره به این‌که گروهی با این استدلال که اصفهان برای توسعه گردشگری نیازمند هتل است درخواست‌های غیرقانونی مطرح می‌کنند، گفت: این اطمینان را می‌دهم که اداره راه شهرسازی حافظ حقوق شهر اصفهان است و باکسانی که به دنبال ساخت هتل در فاصله ۱۰۰ متری پل تاریخی و ارزشمند سی‌وسه‌پل و گرفتن ارتفاع غیرمجاز در حریم پل‌های تاریخی و یا دامنه منحصربه‌فرد و طبیعی کوه صفه هستند، به‌شدت برخورد می‌کند.

ارتفاع مجاز در محور پل‌های تاریخی ۹ متراست

سمیه قنبری در اسکان نیوز نوشت:مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس طرح بازنگری تا شعاع ۱۵۰ متری از محور پل‌های تاریخی ارتفاع مجاز ۹ متر است و از فاصله ۱۵۰ متری به بعد ارتفاع مجاز ۱۴ متر تصویب‌شده است. این در حالی است که گروهی طرح ساخت هتل در فاصله ۱۰۰ متری سی‌وسه‌پل با ارتفاع بیش از ۱۴ متر را مطرح می‌کنند. طرح‌های غیرقانونی و خلاف ضوابط که میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان را به‌شدت با تهدید مواجه می‌کند.

با مخدوش کردن چهره صفه به اصفهان خیانت می‌کنیم

غلامی بابیان این‌که دامنه طبیعی کوه صفه اصفهان حق شهروندی همه و محل تفریح و تفرج شهروندان اصفهانی و گردشگران است، افزود: اداره راه و شهرسازی اجازه مخدوش کردن چهره صفه این اثر میراث طبیعی و تاریخی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید با حفظ آثار طبیعی و میراثی اصفهان برای توسعه گردشگری آن برنامه‌ریزی کنیم چراکه اگر به بهانه توسعه گردشگری این آثار ارزشمند را دچار آسیب یا تخریب کنیم به اصفهان خیانت کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بابیان این‌که اجازه نمی‌دهیم حقوق شهروندان اصفهانی تضییع شود، گفت: با توجه به سند چشم‌انداز توسعه اصفهان که در آن، شهر گردشگری تعریف‌شده است، همه برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم، اما در چارچوب قانون.

غلامی با اشاره به موقعیت‌ها مکانی مناسب برای ساخت هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره در اصفهان گفت: اراضی گل نرگس واقع در خیابان صفه، اراضی سپاهان شهر، اراضی شرق اصفهان و محور تشریفات در مسیر فرودگاه ازجمله مکان‌های است که پناسیل خوبی برای ساخت هتل‌های چند ستاره را دارد. مکان‌های جغرافیای که با توزیع و پراکندگی هتل‌ها در سطح شهر اصفهان توزیع عادلانه امکانات و توسعه شهری را به دنبال دارد.

تسلیم نظرات مدیریتی، برای صدور مجوز در حریم سی‌وسه نمی‌شوم

غلامی با اظهار امیدواری برای جذب سرمایه‌گذار در محورهای تعریف‌شده برای سرمایه‌گذاری به‌منظور ساخت هتل در اصفهان، اظهار کرد: بی‌شک تصمیماتی که برخلاف ضوابط و قوانین گرفته و به‌صورت مدیریتی اعمال شود در آینده نه‌چندان دور موردانتقاد صاحب‌نظران قرار می‌گیرد و ما هیچ جواب کارشناسی برای این تصمیمات نداریم. بنابراین تسلیم نظرات مدیریتی، برای صدور مجوز در حریم سی‌وسه‌پل نمی‌شویم. چون رفتاری غیرقانونی و تخلف است.

تصمیماتی برای اصفهان بگیریم که بتوانیم از آن دفاع کنیم

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده به مدیران استان این است که برای این‌که دچار تصمیم‌گیری‌های اشتباه برای شهر اصفهان نشویم قبل از هر تصمیم‌گیری به قوانین و ضوابط اجرایی رجوع کرده و ازنظر کارشناسان، متخصصان، علاقه‌مندان به اصفهان و سازمان‌های مردم‌نهاد که در تلاش برای حفظ شهر هستند مشورت بگیرم. باید برای شهر تصمیماتی بگیریم که در آینده بتوانیم از آن‌ها دفاع کنیم. تصمیمات مدیریتی که بدون نظر کارشناسی است در آینده شهر را دچار مشکل می‌کند.

غلامی ادامه داد: در دوره‌های در استان و شهر اصفهان تصمیمات مدیریتی بر تصمیمات کارشناسی قالب بود، نباید اجازه دهیم با ساخت هتل در حریم محور پل‌های تاریخی این رویه دوباره تکرار شود و تصمیمات کارشناسی و منطبق بر قوانین، مغلوب تصمیمات مدیریتی شوند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان بابیان این‌که حافظ منافع عمومی شهر و شهروندان هستیم، اظهار کرد: به‌منظور توسعه گردشگری اصفهان و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در سند چشم‌انداز اصفهان طرح‌های پیشنهادی برای ساخت هتل در سطح اصفهان برابر با ضوابط و قوانین مصوب و با رعایت ارتفاع مجاز که در طرح تفضیلی و بازنگری دیده‌شده، طرح‌های پیشنهادی خارج از نوبت در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار می‌گیرد.

صدور مجوز ساخت ۲۶ هتل در اصفهان

غلامی با اشاره به مجوزهای صادرشده برای ساخت هتل در استان اصفهان گفت: سال گذشته مجوز ساخت ۳۳ هتل در استان اصفهان صادر شد که ۲۶ مجوز مربوط به ساخت هتل در شهر اصفهان است.

منبع: چمدان