جمعه 31 فروردين 1403 , 39 : 14
متات نیوز

آغاز مرمت مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل و ملک المتکلمین همزمان با روز مشروطه

تاریخ انتشار : يكشنبه 14 مرداد 1397 , 44 : 15
تعداد بازدید : 576

متات‌نيوز- شهردار منطقه 11 تهران گفت: همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری منطقه 11 مرمت مقبره شهدای قلم مشروطه میرزا جهانگیر خان صور اسرافیل و ملک المتکلمین آغاز شد.

چمدان :  نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر افزود: این بنا ۱۲۳ متر مساحت دارد که مرمت آن در ۳ مرحله مقاوم سازی، استحکام‌بخشی و نوسازی بنا انجام می‌شود.

آبادیان ادامه داد: هم اکنون توافق با مالک زمین و مستاجر آن انجام شده و این مقبره جهت مرمت و نوسازی تجهیز کارگاه شده است.

گفتنی است میرزا جهانگیرخان صوراسرفیل و حاجی میرزا نصراله ملک المتکلمین دو تن از واعظان وخطبای مشروطه بودند که پس از به توپ بسته شدن مجلس توسط هوادران محمدعلی‌شاه در باغشاه تهران به قتل رسیدند و جسدشان پشت دیوار باغشاه توسط دوستان و علاقه‌مندانشان در خیابان کمالی، خیابان مخصوص کوچه شهید ابراهیمی در کنار بیمارستان لقمان فعلی به خاک سپرده شد و بعدها مقبره‌ای هم برای آنها ساخته شد که اینک این مقبره در آستانه مرمت قرار دارد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ با توجه به تأکید شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حفاظت از مقبره شهدای قلم دوران مشروطه و همچنین پیگیری رسانه‌ها، همزمان با فرا رسیدن ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت و در آستانه روز خبر نگار مرمت این مقبره فرسوده با حضور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.

منبع: چمدان